Шта после осмог разреда?
Коначни циљ сваког учења јесте да развој сопствених способности, интересовања, умећа да волимо и поштујемо, способности да се самообразујемо, да доприносимо себи и другима, да радимо и будемо добри у томе што радимо, да будемо креативни у свему – и у томе се састоји развој личности.
Планирање сопствене будућности представља важан фактор развоја личности. Кроз смислени рад развијамо своје способности, интересовања, особине личности – карактер, вредности и ставове, слику о себи, самопоуздање. Успех у обављању посла, добробит која остају иза представља извор велике животне енергије и задовољства. Сетимо се великих научника и страсти са којом су постизали велика дела за човечанство. Опет, замислимо када доктор, наставници, рудари, возачи, правници економисти не би радили посао како треба, како би свет изгледаo?
Како до посла?
У оквиру школских активности, одељенске старешине, педагошки асистент, и педагог учествују у програму професионалне орјентације ученика седмог и осмог разреда. Кроз заједничку сарадњу, ученицима се помаже да препознају своје склоности, интересовања, пронађу најбољи избор за даље школовање. Такође, самообразовање и проналажење занимања представља засебну вештину. У том контексту, ученици се упознају са значајем развоја „модерних вештина“ (употребе интернета, израда ЦВ-ија, техника разговора са посао,активизма,итд.).
Рад са ученицима се одвија кроз разговор са ученицима и родитељима, радионице, анкете и упознавање са школама и светом рада.
Измењено 24. 1. 2016